W SŁOWIE "BLOG" SŁYCHAĆ WYRAŹNIE SZUM LANIA WODY. JEDNAK BEZ WODY NIE BYŁOBY ŻYCIA NA ZIEMI...

Trudno powiedzieć, że...

życie domagało się powstania tej książki. Chyba życie rozwiązłe autora, który problematycznym z niej dochodem pragnąłby uregulować swoje lekkomyślne długi
(Stefan Wiechecki "Znakiem tego")

poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Świętokradztwo

 Pomnik Jana Pawła II jest już chyba w każdej polskiej wsi, choć pewnie lepiej byłoby je mieć w każdym sercu... Jak wyglądają - każdy widzi.
W Zgierzu, obok przedwojennego zakładu kąpielowego - basen z tradycjami, oddany do użytku w 1929 roku, ponoć jako druga kryta pływalnia w Polsce - stoi od pewnego czasu kilka drewnianych rzeźb. Jedna z nich przedstawiała uśmiechniętego Ojca Świętego, wystylizowanego na ludowego świątka. Ilekroć tamtędy przejeżdżałem, miałem zamiar zrobić zdjęcie. Niestety, dobrymi chęciami wybrukowane okazało się nie tylko piekło, ale także droga krajowa numer 1 - Na  tyle ruchliwa, iż nie udało mi się tam nigdy zatrzymać. Dwa lata temu mniej więcej rzeźba zniknęła. I to raczej bez śladu... W ubiegłym roku, przejeżdżając wreszcie na rowerze, próbowałem na miejscu dowiedzieć się czegoś o jej losach. Bezskutecznie. Również w sieci nie znalazłem nic. Prawie... Poza tym jednym jedynym zdjęciem autorstwa pana Bogusława Bielińskiego, które - z (po)wyższych pobudek! - ukradłem.
Fot. Bogusław Bieliński



Link do zdjęcia w blogu pana Bogusława Bielińskiego: https://plus.google.com/photos/112514471247188049673/albums/5252182987210884209/5252185586868538418?banner=pwa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz