W SŁOWIE "BLOG" SŁYCHAĆ WYRAŹNIE SZUM LANIA WODY. JEDNAK BEZ WODY NIE BYŁOBY ŻYCIA NA ZIEMI...

Trudno powiedzieć, że...

życie domagało się powstania tej książki. Chyba życie rozwiązłe autora, który problematycznym z niej dochodem pragnąłby uregulować swoje lekkomyślne długi
(Stefan Wiechecki "Znakiem tego")

środa, 21 września 2011

Przedwojenna pokrywa studzienki telekomunikacyjnej...

To było
...z napisem Polska Akcyjna Spółka Telefoniczna. W złomotanej historią Warszawie niewątpliwa pamiątka. Znalazłem ją niedaleko domu - na roku Sękocińskiej i Kaliskiej. Dzięki niej stałem się bohaterem mediów - sam napisałem notatkę na blogu (Miejsce Pamięci Zapomnianej - 14 lutego 2011) i spowodowałem miniartykulik w "Informatorze Ochoty" - bezpłatnej gazecie dzielnicowej. 
Podczas odsłaniania, na tymże samym rogu ulic, tablicy poświęconej Zygmuntowi Puławskiemu - wybitnemu konstruktorowi lotniczemu, który  zginął w tym miejscu w katastrofie oblatywanego samolotu (Oficjalne odsłonięcie - 21.03.2011) - zainteresowałem PASTą kulturalne władze dzielnicy, które ochoczo zdokumentowały jej obecność i stan.
Niespełna miesiąc później przedwojenna pokrywa zniknęła, ustępując miejsca młodszej, aczkolwiek też lekko już nadgryzionej zębem czasu. 
  Pomyślałem więc, iż moja PASTa została zabrana do odpowiedniej renowacji. Na wszelki wypadek jednak poinformowałem o fakcie zarówno kulturalne władze dzielnicy, jak i redakcję "Informatora". Z obu miejsc dostałem obiecujące mejle.Obiecywały zajęcie się sprawą. Uspokojony, odczekałem kolejny szmatek czasu, lecz przedwojenna pokrywa nie wróciła na swoje miejsce. Uskuteczniłem więc kolejne mejle do wyżej wzmiankowanych instytucji, dodając jeszcze biuro prasowe Telekomunikacji Polskiej - firmy którą podejrzewałem o autorstwo podmianki. Zero odpowiedzi.
To jest
W tak zwanym międzyczasie udało mi się znaleźć kilka innych przedwojennych pokryw z napisem Polska Akcyjna Spółka Telefoniczna. Być może więc nie stanowią one ŻADNEJ HISTORYCZNEJ PAMIĄTKI dla władz miasta, dzielnicy i Telekomunikacji Polskiej. Ponieważ mam na ten temat inne zdanie, przezornie nie podaję ich lokalizacji.

4 komentarze:

  1. Thanks in support of sharing such a good thought, paragraph is good, thats why i have
    read it entirely

    Here is my site: czerniaka

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta jedna z dwoma błyskawicami jest z PRL

    OdpowiedzUsuń